ייבוש תת רצפתי

טכנולוגיות ייבוש תת רצפתי

כיצד התהליך ייבוש תת רצפתי מתבצע?

השאלה הראשונה שנשאלת האם נמצא הגורם לכל הבעיה של רטיבות תת רצפתית?

במידה ולא חברת "אומגה טכנולוגיות ייבוש" תיתן פתרון במידה וכן מומחי חברת אומגה טכנולוגיות ייבוש רטיבות מתחת לריצוף במבנים יגיעו אליכם, אשר לפני התחלת ייבוש תת רצפתי, יסרקו מתחת לריצוף המבנה ע"י מכשירים מתקדמים ללא הרס כדוגמת "הדמיה טרמית" עם חיישנים אלקטרו מגנטים למציאת לחות מתחת לרצפה ולבדוק אם נדרש לבצע ייבוש תת רצפתי ולמנוע נזקי מים לטווח הארוך.

יבצעו בדיקה נקודתית בעומקים עד 300 מ"מ מתחת לריצוף במקומות נסתרים וקידוחים בקוטר של מ-10 מ"מ עד 50 מ"מ, בלתי נראים במרצפות בודדות.

ביצוע עבודת ייבוש תת רצפתי

ייבוש רצפה לאחר הצפה

ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

ייבוש חול

ייבוש תחת פרקט

מכשיר בדיקת לחות רצפה

שלב ראשון

בשלב הראשון של ייבוש רטיבות תת רצפתית אנחנו מבצעים מיפוי של אזורי הרטיבות מתחת לריצוף בכדי לקבוע את אחוזי הלחות במצע אשר מתחת לאריחים (שיש/פרקט/קרמיקה וכו') ברמת דיוק גבוהה. 

בדיקה לפני ייבוש תת רצפתי, נעשית ע"י קידוח חורים בודדים בין חיבורי האריחים ולקיחת דגימות חול או סומסום ממצע המילוי מתחת לריצוף הדגימות נמדדות בשטח ע"י מעבדה מוסמכת על פי תקן אירופאי ותקן אמריקאי. 

תוצאות בדיקת הלחות מאפשרות לקבוע האם קיימת רטיבות מתחת לריצוף ומהו הטיפול המתאים ודו"ח מסכם.

בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת שלנו ניתן לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית.

שלב שני - ייבוש תת רצפתי

שלב השני של ייבוש רטיבות מתחת לריצוף ושיקום נזקי מים במבנה  

ייבוש תת רצפתי למצע חול / סומסום  מתחת לריצוף / פרקט

ייבוש רטיבות מתחת לריצוף (חול/סומסום) נעשה באמצעות קידוחי חורים בקוטר של 50 מ"מ מתחת לריצוף.

לקידוחים אלו מוחדרים צינורות באותו הקוטר המחוברים למדחסים רבי עוצמה היונקים את הרטיבות והלחות מתחת לאריחים, בשילוב דחיסת אויר בתנאים המתאימים.

ייבוש חללים / קירות / תקרות / בטון קונסטרוקטיבי/ קירות ותקרות חיפוי יבש  ועוד.

תהליך ייבוש רטיבות כלואה זה נעשה בשיטות שונות ומגוונות באמצעות מכשירים  מיוחדים המתאימים לתנאי השטח כדוגמת מפזרי חום, ייבשני עיבוי, מפוחים חזקים המפזרים אוויר וגם דוחסים אוויר.

ייבוש רטיבות מתחת לריצוף אומגה
ייבוש חול סומסום חצץ אומגה

ייבוש סומסום (חצץ)

"סומסום" זהו למעשה סוג של חצץ דק שנמצא מתחת לסוגים מסוימים של פרקט, כאשר החצץ נרטב מתחילות התופעות הלא רצויות של משטח הריצוף / אבן ועשוי להיווצר נזקי מים בלתי הפיכים.

ייבוש סומסום זהו הליך שעשוי לקחת מספר ימים, אך לא דורש פינוי של הדיירים מהבית, הליך שנעשה יחסית בשקט ובאמצעות המכשור הטכנולוגי החדשני לייבוש תת רצפתי, תוך שמירה על אורח חיים תקין בבית וצריכת חשמל נמוכה.

ייבוש תת רצפתי - חול

חול רטוב אוגר מים מתחילות התופעות הלא רצויות של משטח הריצוף / אבן  ועשוי להיות נזק תת רצפתי בלתי הפיך.

ייבוש חול זהו הליך שעשוי לקחת מספר שבועות בייבוש תת רצפתי. ע"י יניקת מים באופן תת רצפתי בשילוב עם קונדנסורים (יבשנים) תהליך זה מבוצע באמצעות המכשור הטכנולוגי החדשני, תוך שמירה  על אורח חיים תקין בבית וצריכת חשמל נמוכה.

ייבוש תת רצפתי - פרקט

אל חשש. רוב הסיכויים שלאחר ייבוש תת רצפתי של אומגה טכנולוגיות, לא תצטרכו להחליף פרקט (עץ גושני), גם אם עבר הצפה או רטיבות.

השילוב בין יניקה לבין נידוף מים מהפרקט זה המקצועיות שלנו, נושא איכות האוויר בחלל החדר טיהור אויר וריחות, טיהור אויר ממיקרואורגניזמים, עובש, טחב וחלקיקי אבק באמצעות מחוללי אוזון ידידותי לסביבה או פלסמה.

מכונת ייבוש חול ייבוש פרקט
מכונת ייבוש תת רצפתי של חברת אומגה דריי

ייבוש תת רצפתי - חיסכון בתביעות והוצאות

עד שהומצאו המכונות שעושות ייבוש תת רצפתי, הוצפו בתי המשפט בתביעות ביטוח או אחרות על נזקים שנגרמו ממים. מים יכולים לכלות אוצרות, לפגוע בתכולת דירה יקרת ערך, בקירות ועוד. אנשים עושים הכול כדי למנוע ממים להגיע למקומות שלא מיועדים לכך. כלומר נזילה, דליפה או פיצוץ בצנרת זוכים בדרך כלל ליחס מידי ומועדף, משום שמים עלולים כאמור לגרום נזק לבית, ליצירות אומנות לכל דבר שלא עשוי מברזל וגם לברזל. 

על הבית שלנו אנחנו צריכים להגן אבל זה לא תמיד בשליטתנו. אם למשל התפוצץ צינור או צינור נסדק, המים יחלחלו החוצה, ובדרך כלל תקלות כאלה מקבלות עדיפות גבוהה אצלנו. אנחנו לא נחכה עד שהם יציפו לנו את כל הבית.

הדבר הראשון שנעשה, הוא הזמנת חברה מקצועית שעוסקת באיתור נזילות ע"י מצלמה תרמית, ובעיקר ננסה לאתר חברה שיש לה גם פתרונות ייבוש מתקדמים כמו הייבוש התת רצפתי.

מה קורה מתחת לרצפה שלכם?

כל מי שעוסק בבנייה או בריצוף יודע שאת הצינורות של האינסטלציה בכל בית, מניחים מתחת לרצפה והם מזרימים את המים לברזים שלנו. במובן מסוים מדובר על פצצה מתקתקת, כי אם חלילה צינור נסדק או מתפוצץ ויש נזילה על הרצפה או על הפאנלים, סביר להניח שנהיה חייבים לטפל בבעיה. עד לפני כמה שנים היא טופלה בצורה מסורתית, וזה מה שהיה מקובל.

היה מגיע שרברב, קובע שהנזילה היא באיזה צינור מתחת לרצפה. היו מזמינים שיפוצניק שהיה עוקר את הרצפה, אריח אחרי אריח, עד שהיו נחשפים הצינורות וגם מקורו של הפיצוץ. היו מתקנים את הצינור ואחר כך מחכים כמה ימים עד שהחול שנמצא מתחת לרצפה יתייבש, או מזמינים חול חדש, ואז מזמינים רצף שיתקן את הרצפה. 

במילים פשוטות- סיוט!

הבית היה הופך לאתר בניה. עלות התיקון הייתה בשמיים. מעבר לזה לא נעים בכלל, בלגן, רצפה עקורה, לכלוך ועוד.

היום ייבוש תחת לריצוף, הפך לשיטה הכי נפוצה, יעילה וזולה לטיפול במים מתחת לרצפה.

ייבוש תת רצפתי – כשהמים עולים על גדותיהם

הצפה בבית או במבנה, היא לעתים עניין שבשגרה, בעיקר בשכונות או בבתים ישנים אשר צינורות האינסטלציה שלהם ישנים מאוד. במשך הזמן הם נסדקים, מתעקמים ואף מתפוצצים והתוצאה היא הצפה בבית.

בדרך כלל הצפה יכולה לחלחל לאורך זמן מבלי שבעלי הבית יבחינו בכך. כאשר מדובר למשל בצינור בקיר שיש לו סדק קטן, המים יחלחלו לתוך הקיר. רק אחרי תקופה ארוכה, אולי יבחינו בעלי הבית כי משהו. זה איננו כשורה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בריח של טחב, זה יכול לבוא לידי ביטוי בסימנים של רטיבות על הקיר. זה יכול להיות מאוחר מאוד, כאשר הנזק לקירות כבר גדול.

לעתים רבות, קשה מאוד לדעת בדיוק היכן יש פיצוץ בצנרת. בכל בית מרושתת מערכת צינורות האינסטלציה בצורה מסוימת, ולרוב דומה. יש איזה מסלול בהן עוברים הצינורות, עד הגיע המים לברז. היום ניתן לאתר פיצוץ או סדק בצנרת באמצעים משוכללים, איתור נזילות במצלמה תרמית, ולטפל בזה מיד בצורה חדשנית, שלא פוגעת בשלמות הבית. בעבר היו לעתים שוברים קירות או הורסים את הרצפה ועוקרים מרצפות, כדי להגיע למקור הפיצוץ. היום לא נוהגים כך, אלא משתמשים באמצעים בעלי טכנולוגיה מתקדמת, קוראים לזה ייבוש תת רצפתי.

מה זה ייבוש מבנים?

בניגוד לשיטות "הפרמיטיביות" שהיו נהוגות פעם במקרה של פיצוץ צינור, היום כדי לשקם נזקי מים בבית, צריך לעשות את הייבוש התת-רצפתי.

יש כמה חברות בארץ, שכל אחת משתמשת במיכון חדיש משלה, אבל כולן עובדות על אותו עיקרון. כאשר יש רטיבות או הצפה בבית, הן מגיעות לבצע ייבוש של הדירה או הבית. היום אין צורך לא לחפור ולא לעקור, הייבוש עובד בשיטה של ייבוש הבית. כלומר- המכונות אמורות להגיע מאחורי הקיר וגם מתחת לרצפה באמצעות אביזרים מסוימים ולייבש את מה שרטוב.

אחרי כמה ימים שהמכונות הללו מייבשים חלקים שלמים בבית, לוקחים דגימה למשל מתחת לרצפה של חול ובודקים אם הוא לח. אם הוא עדיין לח מדי המכונות ממשיכות לעבוד. אם דרגת הלחות טובה, מפסיקים את פעילות המכונות.

מה גורם לפיצוץ צנרת?

נזקים בצנרת הביתית, הם מהנזקים הכי נפוצים בתביעות ביטוח. הם נובעים מפיצוץ בצנרת של הבית או הדירה. פיצוץ של צנרת במשרד, במפעל ועוד. כאמור לא תמיד מתגלים נזקי המים מיד משום שהם עלולים לגרום לנזק נסתר, לאורך זמן. כדי להפחית במידת האפשר את הנזקים שנגרמים למים. חשוב לנסות ולעלות על הסימנים המחשידים של נזילת מים. כאשר עולים על כך, יש להזמין מיד חברה שעושה ייבוש תת-רצפתי. את איתור נזילות במצלמה טרמית היא השיטה הבדוקה לאיתורן.

סימנים של רטיבות בבית עלולים להיות:

  • בליטות ונפיחות על הקירות.
  • ריח של פטריות או עובד. ריח של טחב.
  • יש קושי בשמירת הטמפרטורה בבית.
  • חשבון המים שלהם גבוה מאוד. כשיש נזילה המים זורמים.

קיר רטוב, נזילה בשירותים. מה עושים?

הייבוש התת רצפתי לא כולל את התיקונים הנוספים שיש לעשות. אם אתם צריכים לעשות תיקון בקירות, גלשו ברשת והקלידו תיקון רטיבות בקיר מחיר, השוו בין המחירים והזמינו את בעל המקצוע הטוב ביותר. נהגו כך גם במקרה של נזילה בשירותים.

כאמור נזקי מים לאורך זמן, עלולים לגרום לנזק רציני אם לא עולים עליהם בזמן. אם יש לכם סיבה לחשוש שאולי יש נזילות בבית שלהם, הזמינו חברה שמבצעת ייבוש מבנים. באמצעות מצלמה טרמית, תוך זמן קצר מאוד, היא תאתר את הנזילה ותייבש אותה. תרתי משמע.

ראו גם: רטיבות קפילארית