איתור נזילות במצלמה טרמית

איך זה עובד?

אנחנו חיים היום בעידן הטכנולוגיה, והיא מתקיימת ובאה לידי ביטוי בתחומים רבים וגם בתחום האינסטלציה.

עד לפני כמה שנים, אם חלילה הייתה נזילה בבית, בעליו היו מזמינים שרברב מומחה והוא היה אמור לאתר מהיכן יש נזילה. הקביעה הזו הייתה תוצאה של ניחוש, משום שכל אינסטלטור מבין כיצד פורשים צנרת בבית, הוא הרי בעצמו עושה זאת לעתים. ולכן הוא היה מחשב כל מיני חישובים ומגיע להחלטה שמקור הנזילה הוא במקום מסוים. 

אז, היה נאלץ לפרק את הקיר או את הרצפה, ובמילים אחרות להרוס ולשבור אותם, לתקן את הנזילה ולאחר מכן היה צורך להזמין איש שמבצע שיפוצים כי לבנות שוב את מה שנהרס.

לעתים, "הניחוש" העלה חרס. טעויות אנוש זה הרי דבר נפוץ. לא כל הניחושים קלעו, ולכן גם אחרי הרס של קיר או עקירת רצפה, התברר כי מאחוריהם או מתחתם, הכול יבש והנזילה היא בכלל ממקום אחר.

האמצעים לאיתור נזילה היו ידניים. ידע כולל ניחוש. לא היה שום ציוד ושום מיכון משוכלל שיעזור לשרברב לגלות מאיפה מחלחלים המים, בדיקת נזילות מים התבססה על ידע מקצועי וניחוש.

אבל היום אנחנו מדברים כבר על תקופה אחרת לגמרי. אין היום שרברב שלא מגיע לאתר נזילות באמצעות מצלמה תרמית Thermal Imaging Camera.

איתור נזילות במצלמה טרמית

מאתר נזילות

רטיבות בתקרה מהשכן

רטיבות קפילארית

איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית

איך עובדת מצלמה טרמית?

מצלמה תרמית ששמה הוא גם מצלמת חום, מציגה אובייקטים בצבעים שונים המשקפים את מידות החום שלהם. כאשר מופיע על הצג צבע כתום-צהוב, אז המצלמה זיהתה אובייקט חם, כאשר הצבע על הצג הוא סגול-כחול, המצלמה זיהתה אובייקט קר.

מצלמה טרמית עובדת על עיקרון בשם "דימות טרמי", שהוא מושג מעולם הפיזיקה. הרעיון הוא לזהות אובייקטים שהטמפרטורה שלהם היא מעל אפס מעלות, ע"י קליטה של קרינה אינפרה אדומה הנפלטת מהם. 

הם פולטים, המצלמה קולטת ומסמנת זאת. מצלמה תרמית וכן גלאים, קולטים את המידע ומעבדים אותו במושגים של קרינה אלקטרומגנטית של אינפרא אדום, שיש לה אורכי גיל מ-1 ועד 14  מיקרון. השם אינפרה אגב, פירושו בלטינית "מתחת".

איתור נזילות במצלמה טרמית, חוסך זמן וגם כסף. ידוע הוא כי לזמן יש משמעות לגבי נזילות ודליפות מים, שככל שעובר הזמן הן עלולות לגרום לנזקים גדולים יותר.

איתור נזילות במצלמה טרמית

לא שוברים דבר!

כאמור בעבר, כדי לאתר נזילות היה צורך להרוס קירות, לחפור בורות ולעקור מרצפות. היום זה נעשה באופן טכנולוגי וגם התיקונים אגב, כמו במקרה למשל של נזילה מתחת למרצפות, אין צורך לעקור אותן כדי לטפל בבעיה, אפשר להזמין חברה שמעניקה שירותים של ייבוש חול ויש לה ציוד ייעודי לכך.

אין היום מאתר נזילות אחר, ואין חלופה למצלמה תרמית. זוהי השיטה בה כל אנשי המקצוע משתמשים היום ומצליחים גם בזמן קצר, וגם ללא חפירה, שבירה ועקירה של מרצפות, לדעת היכן יש נזילה ולטפל בה מידית.

הסימנים לנזילה בבית יכולים להיות, רטיבות מעל הפאנלים, על הרצפה. נזילות על הקיר, וכאשר יש נזילת מים, זה לא קורה רק בחדרים הרטובים אלא בכל חדרי הבית.

סימן נוסף לנזילת מים יכולה להיות פטריה כהה על הקיר. יש להדגיש כי פטרייה זו מפיצה ריח של טחב ולחות, וחשוב מאוד לטפל בבעיית הנזילה ולהזמין בדיקת נזילות מים, ובעל מקצוע מאתר נזילות מומחה בתחום ייבוש מבנים, שיש לו מצלמה תרמית, כדי שהוא יוכל כמה שיותר מהר, לאתר את מקור הנזילה וגם לתקן אותו מידית, תוך שימוש בשיטות חדישות של ייבוש קירות ועוד.

בדיקת נזילות מים עושים במקרה של:

  • כתמי טחב או פטריה כהה על הקיר.
  • ריח של טחב ועובש בבית.
  • דירה או בית עם צינורות ישנים.
  • בניין שחיבור הבטון מסביבו ליד הקרקע, התפורר במשך השנים.
  • הצפה של מי גשמים בגג הבניין.
  • קולות של טפטוף מים מאחורי קיר.
  • לחות או מים על הרצפה או על הפאנלים.

בדיקת נזילות מים, יש לבצע מיד עם קיומו של אחד מהסימנים הנ"ל וככל שתקדימו לטפל בבעיה כך תוכלו לצמצם את הנזקים. 

כאשר מדובר בנזילות של מים, אם זה בביתכם או אם זה במשרד, זה עלול לגרום נזק רב וכבד לרכוש.

עשוי לעניין אותך גם: ייבוש תת רצפתי | מאתר נזילות

איך מאתרים נזילות במצלמה טרמית?

יש אנשים רבים החושבים כי טכנולוגיה היא דבר רע וכי היה עדיף לאנושות לחיות כמו שחיו אלפי שנה בתקופות קודמות יותר. אותם אנשים מתפתים להאמין ברעיונות פופליסטים שאין להם כל כיסוי.

עליכם לדעת כי כיום לא רק תוחלת החיים היא הרבה יותר גדולה אלא גם איכות החיים היא הרבה יותר גבוהה וניתן לומר כי זוהי התקופה הטובה ביותר לחיות בה בטח אם אתם חיים בעולם המערבי.

על רקע זה אנחנו חייבים לציין כי יש משמעות אדירה לפיתוחים הטכנולוגיים ויש להם השפעה אדירה על החיים שלנו. כאן המקום לציין כי פיתוחים טכנולוגיים רבים שינו את עולמם של בני האדם וזה המקום להזכיר את המצלמה

הטרמית. רבים שואלים איך מאתרים נזילות במצלמה טרמית ואנו חייבים לציין כי זה דבר לא פשוט אשר רק אינסטלטור או החברה המתמחה כמו אומגה בכך יכול לעשות זאת בכדי להבטיח כי לא תהיה לכם נזילה אשר תפגע בבית שלכם.

בנוסף רצוי לפנות אל חברה שמתעסקת בניקוי ואחזקת מבנים במידת הצורך.

מדוע חייב לטפל בדחיפות  בנזילה בעסק?

פעמים רבות כאשר אנחנו שואלים איך מאתרים נזילות במצלמה טרמית? אנחנו מדברים על בתים פרטיים ואכן רוב הנזילות מתרחשות בבתים פרטיים אך עלינו לציין כי בבתי עסק יש גם כן נזילות מעת לעת והנזילות הללו יכולות

מאוד לפגוע בעסק. אם לקוח נכנס לעסק ורואה כי הקיר מקולף עקב נזילה הוא יחשוב דברים ממש לא טובים על העסק הזה וספק רב אם ירצה לעשות עסקים עם העסק.

על כן אם אתם בעלים של עסק אנחנו ממליצים לכם לטפל בהקדם בנזילות שיש לכם בעסק ולא לחכות שתפסידו לקוחות מכיוון שזה יכול לקרות ואפילו מהר מאוד.

מהו הדבר הכי חשוב באיתור נזילות על מצלמה טרמית?

בין אם אנחנו מדברים על איתור נזילות בעסק ובין אם אנחנו מדברים על טיפול נזילות בבתים אנחנו צריכים לזכור כי הדבר הכי חשוב בעת איתור הנזילות הוא המצלמה שבה אנחנו עושים שימוש.

עליכם להבין כי ככל שהמצלמה הזאת תהיה יותר טובה כך האיתור יתבצע בצורה יותר טובה וזהו משהו שאתם חייבים לקחת בחשבון, ולכן חשוב לדעת כמה עולה צילום במצלמה טרמית, וכך נדע עד כמה היא טובה.

על כן כאשר אתם פונים אל אינסטלטור בשביל איתור נזילות אל תתביישו ושאלו אותו עם איזה מצלמה הוא עובד וזאת בכדי להבטיח כי הוא יוכל לאתר את הנזילה שלכם בצורה הטובה ביותר שיש וזהו

משהו שכדאי לכם לקחת בחשבון אם אתם רוצים לפעול בחכמה ובצורה הטובה ביותר שיש.

כמה עולה איתור נזילות במצלמה טרמית?

יש נזקים אשר מתרחשים לאורך זמן ובהם אנחנו צריכים לטפל בהקדם האפשרי מכיוון שככל שעובר זמן כך הנזק הולך וגדל וכך יהיה לנו הרבה יותר קשה לטפל בו.

זה נכון כאשר אנחנו מדברים על מחלה בגוף שלנו אשר הולכת ומתפשטת וככל שאנו ממתינים אתה כך אנחנו נמצאים בבעיה חמורה יותר.

זה נכון כאשר אנחנו מדברים על בעיה ברכב שלנו וזה בטח ובטח נכון כאשר אנחנו מדברים על נזילה בבית. אתם צריכים להבין כי נזילה בבית היא הרת אסון וככל שנקדים לטפל בה כך הטיפול יהיה יותר זול וכך הטיפול יהיה יותר

פשוט ויותר מהיר. אם תמתינו עם האיתור של הנזילה ועם הטיפול בה אתם תהיו בבעיה חמורה ביותר וסביר להניח כי תשלמו הרבה יותר על האיתור.

כאשר אנחנו שואלים את השאלה מה עלות איתור נזילות במצלמה טרמית? אנחנו צריכים לזכור כי הדבר משתנה מחברה לחברה וכי הדבר תלוי גם בזמן העבודה שנדרש בכדי לאתר את הנזילה.

מדוע יש משמעות אדירה לשאלה מי מפעיל את המצלמה?

לאחר שענינו על השאלה מה עלות איתור נזילות במצלמה טרמית? והסברנו למה אי אפשר לתת תשובה חדה וברורה בנושא מכיוון שזה תלוי בהרבה מאוד גורמים.

אנחנו חייבים לציין עובדה נוספת בכדי להבטיח כי האיתור יהיה טוב, איכותי וברמה הגבוהה ביותר שיש אתם צריכים להבין כי יש משמועת אדירה לשאלה מי מפעיל את המצלמה.

עליכם לקחת בחשבון כי ככל שתפנו אל מומחה גדול יותר כך המצלמה תשרת אתכם בצורה יותר טובה. לכן חשוב מאוד שתשימו לב לאיזה חברה אתם פונים ותעשו הכול בכדי לפנות אל האינסטלטור

הטוב ביותר ואל תתפשרו על נושא זה.

מדוע כדאי להזמין חברת אינסטלציה הקרובה אליכם?

המלצה נוספת שאנו רוצים לתת לכם היא לפנות אל אינסטלטור אשר קרוב אליכם וזאת עקב מספר סיבות.

קודם כל אתם צריכים להבין ברגע שהאינסטלטור קרוב אליכם הוא ייקח מכם מחיר הרבה יותר נמוך וזאת להבדיל מאינסטלטור אשר צריך לנסוע שעה או שעתיים בשביל להגיע אליכם.

לא רק זאת אלא שפעמים רבות כאשר אנחנו מזמינים אינסטלטור לטיפול בנזילות, מדובר על מקרה חירום וזה אומר כי זמני התגובה של האינסטלטור הם משמעותיים ביותר.

אם האינסטלטור יגיע מהר הטיפול שלו יהיה הרבה יותר טוב ובמחיר הרבה יותר משתלם וזה מסביר למה כדאי לנו להזמין אינסטלטור שנמצא קרוב אלינו.

איתור נזילות במצלמה טרמית – חדשנות פורצת דרך 

איתור נזילות במצלמה טרמית חדשנות פורצת דרך – בעידן המודרני המשופע בטכנולוגיה חדשנית אנו מסוגלים היום לפתור בקלות וביעילות בעיות שפעם היוו כאב ראש גדול ואף עלו הון רב כמו לדוגמא נזילות בבית שאי אפשר לאתר שפעם היו מרגישים בהם בעקבות ריח העובש האיום לאחר שהרטיבות והלחות בקיר כבר היו שם זמן רב מאוד. וגם כשכבר הרגשנו ברטיבות והזמנו אינסטלטור לאיתור הנזילה, לפעמים היינו מוצאים עצמנו באתר בנייה במשך זמן רב כשהוא חופר בקירות בנסיון לאתר את הצינור הנוזל, לעתים ללא הצלחה ובדרך כלל בעלויות גבוהות של תיקוני הקיר הגדולים לאחר תיקון הנזילה.

מהו איתור נזילות במצלמה טרמית ?

היום ניתן לאתר בקלות וביעילות נזילות בקירות הבית וברצפה ללא הצורך לפתוח אותם כמו פעם, היום אין כמעט אינסטלטור שצריך לאתר נזילות שלא עושה זאת באמצעות מצלמה טרמית.

מצלמה תרמית עובדת על עקרון דימות טרמי – שהוא בעצם הרעיון לזהות אובייקטים אשר פולטים חום מעל אפס מעלות באמצעות קרינת אינפרא אדום שהם  פולטים.

השימוש בטכנולוגיית צילום חום יעיל וקל, מכיוון שהמצלמה מאתרת ומציגה את האובייקטים השונים שהיא מצלמת במגוון צבעים על פי מידת החום שלהם. אם נראה על צג המצלמה צבע צהוב כתום, סימן שהמצלמה התרמית זיהתה אובייקט חם. אם נראה צבע כחול סגול, סימן שהאובייקט הוא קר. 

איך נעשה איתור נזילות במצלמה טרמית ?

המצלמה הטרמית מאתרת נזילות ללא צורך לעקור מרצפות ולחפור בקירות, פשוט עוברת ומאתרת באופן נקי וחלק את מקורות הנזילה המדויקים לטיפול האינסטלטור. השימוש במצלמה טרמית הוא מהיר וללא נזקים לבית, לחפצים לקירות וכדומה. 

אם וכאשר נדרש, ניתן לאתר שקיימת נזילה על פי סימני רטיבות מעל פאנלים ,על הרצפה, על הקירות ולאו דווקא במטבח או במקלחת . עוד סימן לרטיבות ונזילות בבית הוא כתם כהה של פטריה על הקיר המפיץ ריח של טחב ועובש. 

במצב של רטיבות ולחות המעידים כי בבית יש נזילה במקום כלשהו נסתר מהעין, מומלץ וכדאי לטפל במהירות בכל רטיבות ולחות ולהזמין מאתר נזילות, איש מקצוע בתחום ייבוש מבנים, בעל וותק וניסיון בתהליך איתור נזילות במצלמה טרמית ובעבודה אמינה ואחראית .

מתי כדאי להזמין בדיקת נזילות ?

כדאי למהר ולהזמין בדיקת נזילות במקרים של ריח עובש וטחב בבית, או כתמי רטיבות ופטריה כהים על הקיר, וגם אם הצנרת של הבית ישנה מאוד. במקרה של הצפת מי גשמים בגג הבית או אם נשמעים קולות טפטוף מאחרי קיר.